Direct een meetbaar resultaat
De resultaten van de campagnes zijn gemakkelijk terug te zien in onze analyse tools. Aan de hand van deze resultaten blijven wij de campagnes continu optimaliseren.
Lage kosten
E-mail marketing brengt lage kosten en een hoge ROI met zich mee.
Dag in, dag uit krijgt jouw doelgroep e-mails die ze gelijk naar de prullenbak slepen. Hoe springt jouw e-mail campagne daar dan boven uit? Laat ons je helpen bij de ontwikkeling van jouw e-mailcampagnes!
Wat is e-mail marketing?
E-mail marketing is een krachtige vorm van marketing waarbij je (potentiële) klanten direct, persoonlijk en eventueel geautomatiseerd benadert door middel van e-mail. De hoge conversieratio maakt e-mail marketing nog steeds een erg interessante marketingtool.
Het helpt om jouw klanten te informeren over de nieuwste artikelen, aanbiedingen of acties, sales op te voeren, of om een community om jouw merk op te bouwen .
Moderne e-mail marketing is gefocust op segmentatie en personalisatie, in plaats van massamarketing.
Waarom e-mail marketing?
Door het delen van waardevolle content via e-mail bouwen wij een goede band op tussen jou en de lezers van je e-mail. Uiteindelijk leidt het genereren van vertrouwen en een sterkere binding met je (potentiële) klanten tot een hogere omzet.
Een ander doel kan zijn om je verkopen direct te verhogen door je producten of diensten via e-mail aan te bieden.
Door het inrichten van een geautomatiseerde e-mail flow bereik je je klanten in alle fases van de klantreis met een directe en gepersonaliseerde boodschap. In combinatie met relatief lage kosten en een hoge ROI is (geautomatiseerde) e-mail marketing een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie.
Wat maakt een goede e-mail campagne?
Het ontwikkelen van een e-mailcampagne kan soms lastig zijn. Wat is nou een goede campagne en wat niet? Wij nemen onze ervaring met e-mail campagnes mee in jouw campagne. En bovendien voeren we tijdens jouw e-mail marketing campagnes analyses en tests uit die ons helpen jouw campagnes continu te optimaliseren.
Over ons
Meer leads, dat is geweldig. Meer klanten, dat is beter. Wij zijn een resultaatgericht online marketingbureau dat maatwerk levert aan organisaties die willen groeien. We zijn jouw basis voor digitale marketingdiensten. En gewoon met de voeten op de grond.
Deze klanten groeien al met online marketing bureau Marbase
Start nu met e-mail marketing
Heb je een vraag over e-mail marketing, of wil je kennismaken? Wacht niet langer. Laat het ons weten!
Veelgestelde vragen over e-mail marketing
Welk e-mail marketing programma kan ik het beste gebruiken?
Als het aankomt op e-mail marketing software dan kan je af en toe door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn zo veel programma’s waar je uit kunt kiezen en ze lijken soms best op elkaar. MailChimp, ActiveCampaign/MailBlue, LaPosta, Spotler, welk programma is dan het meest geschikt voor jouw organisatie?
Dat hangt ervan af wat je doel is met e-mail marketing. Wil je af en toe een simpele nieuwsbrief versturen naar je klanten, dan is een duur programma niet per sé nodig. Ben je van plan om veel aan de slag te gaan met e-mail marketing, dan is het een pré dat je in ieder geval de beschikking hebt over de volgende functies:
- Het kunnen inrichten van automatische e-mail flows
- Het personaliseren van e-mails
- Inzicht in belangrijke statistieken, zoals open rate, bounce rate en clicks
Welk programma je ook kiest, het is ontzettend belangrijk dat het voldoet aan de GDPR/ AVG.
Kom je er niet helemaal uit? Wij kijken graag met je mee welke software het meest geschikt is voor jouw organisatie. Je kan ons ook inschakelen voor het opmaken van nieuwsbrieven, inrichten van automatische flows, A/B testen of het uit handen nemen van je gehele e-mail marketing.
Hoe zorg ik voor meer aanmeldingen voor mijn nieuwsbrief?
Er zijn verschillende manieren waarop je je e-maillijst kunt laten groeien. Een pop-up op je website en een inschrijfmogelijkheid in de footer helpen vaak goed om mailadressen van je doelgroep te verzamelen. Ook loont het om via een bericht op social media je doelgroep te vragen om zich in te schrijven.
Een gratis weggever waar bezoekers hun gegevens voor moeten invullen is ook een mogelijkheid om deze bezoekers op de maillijst te krijgen. Let er hierbij wel op dat het inschrijven voor de nieuwsbrief geen voorwaarde mag zijn voor de gratis weggever. Dat is in strijd met de regels van de GDPR/ AVG.
Is het handig om e-mailadressen te kopen als ik net begin met e-mail marketing?
Het kopen van e-mailadressen is niet aan te raden. Deze mailadressen zijn vaak niet geverifieerd en de personen zijn niet allemaal per sé geïnteresseerd in jouw organisatie. Er is dan een hoog risico dat de e-mails niet worden geopend en worden gemarkeerd als spam. Het hebben van een uitgebreide e-mail lijst heeft geen zin als de mails niet worden geopend. Bovendien laten veel e-mail programma’s het niet toe om gekochte lijsten te gebruiken.
Ben je net gestart met e-mail marketing of wil je hiermee starten, maar weet je niet hoe je je verzendlijst op een effectieve manier laat groeien? Wij helpen je graag. Je kan ons ook inschakelen voor het opmaken van nieuwsbrieven, inrichten van automatische flows, A/B testen of het uit handen nemen van je gehele e-mail marketing. Neem gerust contact met ons op!